[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/language/et/common.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/language/et/common.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/language/et/common.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/language/et/common.php:1)
para.ee • Vaata teemat - Toitumishoroskoop
1. leht 1-st

Toitumishoroskoop

PostitusPostitatud: 03 Sept 2012, 11:46
Postitas Danu
Jäär
on tavaliselt kärsitu ning püsimatu. Kohe, aga parem kui veel varem – see on jääraliku kannatusvõime piir. Samamoodi suhtub Jäär ka söömisesse, juhul kui ta on võtnud endale pähe kaalu langetada. Paraku on siililegi selge, et tulemused ei tule tunniga. Dieeti pidav Jäär ei tohiks unustada, et kalast ja teraviljast päriselt loobuda pole soovitatav. Küll aga võib süüa üsna vähe liha. Parimad on kana-, kitse- ja lambaliha. Juur- ja aedviljadest on head peet, porgand, seller, lehtsalat, lillkapsas, paprika, spinat, mugulsibul (ka šalottsibul) ning desserdiks greip, arbuus, viinamarjad ja kreeka pähklid. Niigi aktiivne ja püsimatu Jäär ei vaja mingeid erguteid ja kohvi asemel sobiksid talle pigem roheline või piparmünditee. Vähesel määral punast veini ei tee ka paha. Viimane söögikord jäägu uneajast vähemalt kahe tunni kaugusele.
Esmatähtsad on kaaliumfosfaati sisaldavad toidud.
Kardinaalseks kõhnumisdieediks oleks tõenäoliselt sobivaim range valvega paastulaager.

Sõnn
on hea isuga ja kipub seetõttu söömisega tihti liialdama. Eriti peaks ta hoiduma teravamaitselisest ja rasvasest söögist. Tärkliserikkad toiduained ja jahutoidud pole samuti soovitatavad. See-eest tuleb kasuks rasvata liha, eriti veise-, kana- ja kalkuniliha koos lillkapsa, kapsa, herneste, sibula, tomati, spinati, selleri, peedi ja kõrvitsaga. Puuviljadest ja marjadest sobivad Sõnnile õunad, karusmarjad, kirsid, maasikad, vaarikad, mustikad, virsikud, banaanid ja avokaadod; jookidest piparmündi-, mustasõstra-, ingveri-, peterselli- või apteegitillitee. Alkohoolsetest jookidest on kõige sobilikum õlu, väikestes kogustes ka valge vein, aga ülejäänuga tuleks olla hästi ettevaatlik.
Oluline on jälgida, et organism saaks piisavas koguses naatriumsulfaati, mis kiirendab seedimist ja aitab jääkaineid kehast välja viia.
Kardinaalseks kõhnumisdieediks sobib kõige paremini kaalujälgimine.

Kaksikud
peaksid eelkõige jälgima vere hemoglobiinisisaldust ehk teisisõnu, et toit sisaldaks piisavalt rauda ning menüüsse kuuluks küllaldaselt puuvilja ja piimatooteid. Liha (kõige parem on linnu- või vasikaliha) tuleks süüa kord päevas. Väga hea on juust, pähklid, rohelised herned, mais, lillkapsas, porgand, seller, peet, tomatid, redised, bakla˛aan, ananass, aprikoosid, virsikud, granaatõunad, apelsinid, pohlad ja vaarikad. Parim jook on piim ja roheline tee, head teevad ka ingver ja köömned. Raskestiseeditav toit enne magamaminekut ja Kaksikud omavahel ei sobi.
Väga vajalik on kaaliumkloriid, mis mõjub hästi vereringele ja vedelikuvahetusele.
Rahutud ja püsimatud Kaksikud peaksid eelkõige õppima rahulikult ja aeglaselt sööma, sest sageli tulevad liigsed kilogrammid just kiirustamisest (täiskõhutunne tekib veidi hiljem, kui kõht tegelikult täis saab) ja/või kiirtoidust. Ära mine toidupoodi näljasena ja vali, mida sööd!

Vähk
peaks olema toidu suhtes eriti valiv ja loobuma kõigest, mis maos käärimist ning raskustunnet tekitab. Piirata tuleks kommide ja kookidega maiustamist. Parim dieet on lihavaba, aga sisaldagu piisavalt kala, piima- ja teraviljatooteid. Eelistatuimad on mereannid, kalkuni-, küüliku- ja kanaliha, lisanditeks kapsas, kõrvits, kurk, kartulid, naeris, sibulad ja lehtsalat. Puuviljadest ning marjadest sobivad ploomid, apelsinid, sidrunid, mustikad, viinamarjad ja papaia. Väga head on ka rosinad. Liigne kehakaal tekitab Vähil kergesti terviseprobleeme, sestap on normaalse kaalu säilitamine talle eriti oluline. Alkohoolsed joogid ja õlu pole soovitatavad, see-eest klaas vett hommikul ja enne und on alati in. Sobivad ka sidruni-, köömne-, vanilli-, kummeli- ja apteegitillitee.
Tähtis mineraal on luustikku ja hambaid tugevdav kaltsiumfloriid.
Stressis või halvas tujus Vähk kipub tihtipeale söömisega liialdama. Seega aitavad liigsete kilode kogunemist sageli vältida töö ja puhkuse õige vahekord ning enesetunde tõstmine.

Lõvi
on vitaalne ja naudingutealdis märk ning kipub endale tihti söögiga liiga tegema. Parim dieet on vereloomet ergutav. Oluline on vältida teravamaitselist ja rasvast toitu ja kinni pidada regulaarsetest söögikordadest. Kõige paremini sobivad Lõvile uluki-, looma- ja kalkuniliha, oad, herned, kurgid, kabatšokid, oliivid, sibul, spargel. Puuviljadest/marjadest sobivad eriti tsitruselised (apelsinid, mandariinid, sidrunid), ploomid, ananass ja mustikad. Juua tuleks rohelist, piparmündi- või ingveriteed ja natuke punast veini, vahel ka kakaod. Lõvil, kellel on vist tähemärkidest kõige raskem loobuda loomsetest toiduainetest, oleks siiski aeg-ajalt soovitatav taimset dieeti pidada.
Olulisim mineraal on südametegevust soodustav magneesium.
Kaalunumbrist märksa tõhusamalt mõjub Lõvile peegel. Tuttavate märkused tema välimuse kohta mõjuvad samuti üsna motiveerivalt. Rasvast loobumine on parim ja kiireim viis kaalu langetamiseks. Samuti tuleb kasuks, kui lihtsalt poole vähem süüa.

Neitsi
vajab korralikult valmistatud ja tasakaalustatud toitu, talle on olulised soolestiku tööd reguleerivad piim ja aedvili. Kõik, mis seedesüsteemi ärritab, tuleb toidusedelist välja jätta. Kasuks tulevad linnu- ja vasikaliha, lillkapsas, porgand, seller, tsukiini ja oad. Puuviljadest ja marjadest sobivad granaatõunad, aprikoosid, sidrunid, mustikad, sõstrad ja jõhvikad; jookidest vanilli-, köömne- ja piparmünditee.
Tüüpiline Neitsi märgi esindaja on tervisliku toitumise etalon ja dieedipidamist alustades võivad paljud neist liialdustesse kalduda. Siin on kõige raskem üldisi juhtnööre anda, sest Neitsite seedesüsteemil on tihti mingid iseärasused. Sestap on iga Neitsi ülesanne ise oma dieediprogramm kokku panna. Enamikule praetud toidud, kange alkohol ja kohv siiski ei sobi.

Kaalude
dieet peaks vältima suhkrut, tärklist ja soola. Linnuliha, piim ja kala on seevastu väga sobivad. Head on ka munad ja teravili, eriti riis. Aedviljadest soovitatakse kaunvilju, tomateid, spinatit ja rõigast. Suurepärane varakevadine lisand Kaalude toidusedelis on võilill. Hästi sobivad kõik eestimaiseid marjad ja puuviljad, samuti banaanid ja avokaado. Jookidest võiks eelistada alkoholivabu, või siis lubada endale õige natuke punast veini. Parim jook on klaas külma vett hommikul ja õhtul, head on ka sidruni-, laimi-, piparmündi- ja apteegitillitee. See-eest kohvijoomist tuleks piirata.
Mineraalidest on eriti tähtis naatriumfosfaat, mis aitab tasakaalustada vee hulka organismis ja aitab ka jääkaineid väljutada.
Kaaluprobleemide puhul peaks kõigepealt kontrollima, kui palju komme-kooke-saiakesi teie igapäevamenüüsse kuulub. Tihti, vähe ja aeglaselt – selline on Kaalude loosung.

Skorpionile
on oluline vältida teravaid, ärritavaid ja rasvaseid toite. See-eest piimatooted ja teravili teevad tavaliselt head. Mida vähem liha, seda parem, aga vähesel määral võib siiski sea-, kalkuni- ja lambaliha süüa. See-eest mereannid, eriti molluskid sobivad hästi. Samuti paprika, sibul, kõrvits, redis, porgand, naeris ja kapsad. Desserdiks eelistage arbuusi, greipi, ananassi, ploome ja sõstraid ning joogiks teed ja valget veini. Eriti hea on roheline või piparmünditee. Liigsete kilode korral peaks alkohol olema välistatud (kõne alla võib tulla vaid natuke konjakit või valget veini).
Mineraalidest on organismile hädavajalik kaltsiumsulfaat, mis aitab jääkaineid väljutada ja mõjutab maksa ja sapipõie tegevust.
Suure põhjalikkuse ja kirglikkuse poolest tuntud Skorpion võib nii süüa kui ka paastuda üleliia. Oluline on alustada dieediga õigel ajal. Täielik näljakuur nõuab kindlasti spetsialisti järelevalvet. Kergem on toidukogust vähendada, kui igapäevamenüü sisaldab ohtralt looduslikke kiudaineid (kliid, täisteratooted). Skorpionid peaksid kindlasti piirama keedusoola tarbimist.

Ambur
on tavaliselt liikuv ja spontaanselt käituv optimist. Toidusedel võiks olla võimalikult mitmekülgne, teretulnud on igasugune eksootika.
Sobivad sea- ja lambaliha, rooskapsas, spargelkapsas, kurk, sibul, artišok, endiivia ja isegi nõgesed. Puuviljadest/marjadest on parimad datlid, viigimarjad ja mango, aga ka kodumaised maasikad ja kirsid on head. Parim jook on roheline tee, alkohol oleks targem üldse unustada.
Organismi vastupanuvõime säilitamiseks vajab Ambur räni.
Sagedamini kui kehakaalu langetavat dieeti vajab Ambur närvi- ja vereringesüsteemi tugevdavat menüüd. Kui kilod siiski kogunema kipuvad, saab Ambur, lubades endale vaid mõõdukas koguses loomset toitu, neist tavaliselt ka kergesti lahti. Eriti kui kartuli asemel võimalikult palju toorsalateid süüa ja pärast õhtusööki üks korralik jalutuskäik teha.
Ettevaatust, et dieeti pidades menüü liiga ühekülgseks ei muutuks!

Kaljukits
Tüüpiline Kaljukits on distsiplineeritud, planeerimisvõimeline ja püsiva elustiiliga inimene ning tavaliselt saab samade sõnadega iseloomustada ka tema toitumisharjumusi. Seda aga, kas viimased on tervislikud või äärmiselt ebasobivad, näitavad pikapeale nii Kaljukitse tervis kui ka välimus. Söömisharjumuste muutmine pole aga kerge ja kiiresti ei toimu midagi. Kaljukits vajab ka dieedi ajal liha. Eriti head on looma-, vasika-, talle- ja kalkuniliha. Mingil juhul ei tohiks unustada toorsalateid, parimad neist saab punasest peedist, kurgist, rohelisest salatist, bakla˛aanist ja mustjuurest. Puuviljadest tuleks eelistada ploome, datleid, banaane, melonit ja harilikku küdooniat. Natuke õlut, veini või kohvi ei tee küll paha, kuid piparmündi- või ingveritee on veelgi parem.
Mineraalidest vajab Kaljukits palju kaltsiumfosfaati.
Kõige tulemuslikum on tõenäoliselt pidev kaalujälgimine.

Veevalaja
on tavaliselt hädas vereringehäiretega ja peaks aeg-ajalt pidama närvisüsteemi tugevdavat dieeti, kus olulisel kohal on kala, piim ja teraviljad.
Vältima peaks raskeid külluslikke pidusööke, sobivaim on 5–6 kerget einet päevas. Eriti head on vasika- ja broileriliha ning mereannid, kapsas, redis, kurk, porgand, spinat, roheline salat ja bakla˛aan. Magusaisu rahuldamiseks sobivad kõige paremini õunad, maasikad ja melon. Enamik Veevalajaid võib lubada endale ka musta teed ning natuke õlut ja valget veini. Parem on siiski kumme-li-, piparmündi-, apteegitilli- või köömnetee.
Mineraalidest on tähtsaim naatriumkloriid ehk tavaline keedusool ja seetõttu ei soovitata sellele tähemärgile kunagi soolavabu dieete.
Veevalajad tunnevad tavaliselt söömisest suurt mõnu ja maadlevad seetõttu tihti ka kaaluprobleemidega. Samas on neil õnneks tublisti eneseusku ja kangekaelsust ning tänu sellele kujuneb dieedipidamine tihti väga tulemuslikuks. Paljudele sobib kollektiivne tegevus ja seepärast võib soovitada liitumist kaalujälgijate grupiga või vähemalt kalorite lugemist koos sõbraga.

Kalad
vajavad kindlasti valgurikast toitu. Mingil juhul ei tohiks toidusedelis domineerida süsivesikud ja rasvad. Olulisel kohal olgu kala ja muud mereannid, lahja liha, munad, juust, pähklid ja jogurt. Ka küüliku- ja vasikaliha, kapsas, kaalikas, oad, roheline salat, redised, kurgid, rooskapsas, sibul, artišok, bakla˛aan ja endiivia on Kaladele sobilikud. Puuviljadest ja marjadest sobivad karusmarjad, metsmaasikad, ploomid, aprikoosid, datlid, mango, harilik küdoonia, viigimarjad, virsikud ning ananass. Teedest on parimad roheline, piparmündi-, sidruni-, peterselli- ja ingveritee. Alkohoolseid jooke oleks parem üldse vältida, aga kui see ei õnnestu, siis veidi veini on kõige ohutum.
Enim mõjutab tervist rauaühendite, eriti raudfosfaadi olemasolu või puudumine organismis.
Ülitundlikule ja müstilisele Kalade märgi esindajale peaks ettevaatus ja mõõdukus toitumises harjumuseks saama.
/Taimi Uuesoo/